8.01.2020

Gazetka

Do zakupu wydania specjalnego „Anny”, które zawiera projekty amigurumi, pchnęły mnie niepochlebne opinie. Na rodzimym rynku mało jest tego typu opracowań, jeśli już się coś ukazuje, to pachnie to tłumaczeniem. Często spotykam się z zarzutem złego nazewnictwa – półsłupek myli się z oczkiem ścisłym. W tej gazetce, którą posiadam, nie zauważyłam podobnych błędów.
schematy szydełkowe
 

Czy to wina zdjęć?

Okładka gazetki zapowiada ucztę. Po przejrzeniu projektów stwierdzam, że nie wszystkie maskotki przedstawiono zachęcająco. Duże zbliżenia zdjęć pokazują mankamenty zabawek. Przez zbyt luźne oczka widać wypełnienie. Ale efekt końcowy można poprawić, stosując mniejsze szydełko lub grubszą włóczkę.
Sposób wykonywania poszczególnych etapów przedstawiono przejrzyście. Osoby średnio zaawansowane w szydełkowaniu, nie powinny mieć problemu ze zrozumieniem opisów; jednak początkujący pasjonaci mogą mieć trudności.

 

Schemat ptaszka

Sprawdziłam jeden z projektów. Ponieważ preferuję grubszą włóczkę, użyłam większego szydełka. Nie stosuję waty syntetycznej, więc wypełniłam zabawkę antyalergiczną kulką silikonową. Z opisu wynika, że oczy są przyklejane – ja założyłam bezpieczne oczy. Nóżki zrobiłam bez koralików.

 
fragment gazetki

Wniosek

Warto przeczytać i przeanalizować cały opis wykonania maskotki przed przystąpieniem do szydełkowania. Na pewno ułatwi to pracę na poszczególnych etapach i pozwoli uniknąć ewentualnego prucia.
szydełkowy ptaszek