13.08.2021

Szydełkowa bluzeczka

 Ażurowy sweter

Przy ostatnich zakupach wpadła mi w oko cieniowana włóczka - od błękitu do zieleni. Już wtedy postanowiłam z niej zrobić coś dla siebie. Okazało się, że z dwóch dość dużych motków (250g/1000m) wykonam nie tylko jeden projekt, ale o tym w drugim wpisie.

Do stworzenia tego modelu zainspirowała mnie gazetka, ale ostateczny efekt dość odbiega od pierwowzoru. Ponieważ bluzeczka jest dla mnie, zmodyfikowałam sweterek pod swoje potrzeby.


Rozpoczęłam wykonanie od dołu do góry, dodając na początku każdego rzędu podwójne słupki i słupki - uzyskałam tak kimonowy rękaw.

Wzór jest bardzo prosty: składa się z tradycyjnych słupków i podwójnych słupków oddzielanych (w odpowiednich odstępach) ściegiem reliefowym - uzyskałam tak wypukłe poziome pasy.

Na końcu za pomocą słupków reliefowych powstał ściągacz.

Wspomnę jeszcze, że zdecydowałam się na połączenie przodu i tyłu ozdobnym szwem w odróżniającym się kolorze: pierwszy rząd z półsłupków, a drugi z pikotków.

Szydełkowanie dla siebie jest naprawdę relaksujące.